Toon meer

Einhell is hoofdpartner van BMW i Motorsport

Klaar voor de toekomst met accu power

Prestaties, uithoudingsvermogen en duurzaamheid! Deze kernwoorden van elektromobiliteit vormen de hoekstenen van formule E en definiëren ook de kracht van draadloze gereedschappen van Einhell. Hiermee rekeninghoudend was de samenwerking met BMW i Motorsport een logische en strategische stap die Einhell gebruikt om de weg vrij te maken voor nieuwe vormen van communicatie. Meer en meer doe-het-zelvers en tuinliefhebbers waarderen de draadloze vrijheid die machines met werking op accu mogelijk maken.

Voor het seizoen 2018/2019 van het ABB FIA Formule E Kampioenschap zijn we trots om aan te kondigen dat wij een nieuwe hoofdpartner van BMW i Motorsport zijn. Met deze samenwerking willen wij u nog beter van dienst zijn en poleposition bereiken op het gebied van accu expertise in de doe-het-zelfsector.

"Wij denken dat accu's de komende 10 jaar het gebruik van stroomkabels rond het huis en in de tuin bijna volledig zullen vervangen. Daarom combineren we al onze kracht op het gebied van technologie en ontwikkeling in ons Power X-Change accu platform".
Andreas Kroiss
CEO van Einhell Germany AG

Impressies vanaf het circuit

1. Race in Riyadh

2. Race in Marrakech

3. Race in Santiago

4. Race in Mexico-City

5. Race in Hongkong

6. Race in Sanya

7. Race in Rome

8. Race in Parijs

BMW en Formule E

Formule E als platform voor de mobiliteit van de toekomst

Vanaf het seizoen 2018/19 zal BMW i Andretti Motorsport worden vertegenwoordigd als fabrieksteam in het ABB FIA Formule E kampioenschap. Met de nieuwe BMW i aandrijflijn voor de BMW iFE.18, zal BMW waardevolle data verzamelen over de race, die direct zal worden opgenomen in de serieontwikkeling van toekomstige modellen. De Formule E profiteert van de ervaring uit de serie. Bevindingen uit formule E worden direct verwerkt in de ontwikkeling van toekomstige modellen.

Naar het overzicht van BMW i Motorsport

Van 0 naar 100 km/h….

… In 2.8 seconden

De nieuwe BMW iFE.18 heeft slechts 2,8 seconden nodig om van 0 naar 100 km/h te gaan. Dit komt doordat de versnellingen zijn aangedreven door Lithium-Ion technologie. Daarnaast kunnen de races ook plaatsvinden in het centrum van de mooiste steden vanwege het feit dat de raceauto's bijna volledig geruisloos rijden dankzij e-mobiliteit.

Formule E

Meer dan alleen autosport

Het ABB FIA Formule E Kampioenschap is de eerste raceklasse ter wereld voor racewagens met elektrische motoren. Sinds 2014 worden er zogenaamde E-Prix races gehouden op stratencircuits in steden over de hele wereld. Het doel van het ABB FIA Formule E Kampioenschap is niet alleen bedoelt om te entertainen met de sport, maar ook om innovatie voor elektrische motorsystemen te promoten en het potentieel van duurzame energie aan te tonen. Op deze manier slaagt het ABB FIA Formule E Kampioenschap erin om sportieve uitmuntendheid en duurzame automobiel concepten samen te brengen.

Naar de officiële Formule E website

 

ABB FIA Formule E Kampioenschap 2018/2019

Races, starttijden, circuits

Het ABB FIA Formule E Kampioenschap 2018/19 is het vijfde seizoen van het ABB FIA Formule E Kampioenschap. De eerste van de 13 races begint op 15 december 2018 in Riyadh. De finale van het seizoen wordt de race op 14 juli 2019 in New York City. De enige race in Duitsland vindt plaats op 25 mei 2019 op de oude luchthaven Tempelhof in Berlijn. Naast BMW i zal Andretti Autosport het ook opnemen tegen tien andere teams in het seizoen 2018/2019 voor de wereldtitel in de Formule E.

Vind de race kalender hier

 

Highlights van de Formule E

FANBOOST

Formule E is de enige raceklasse in de motorsport ter wereld waar fans een actieve rol spelen bij het beïnvloeden van het resultaat van de race. Formule E FANBOOST geeft fans de kans om op hun favoriete coureur te stemmen en hem meer kracht te geven tijdens de race. Het stemmen begint 6 dagen vóór de race en eindigt 15 minuten voor de start.

Hoe werkt de FANBOOST?

De vijf coureurs met de meeste FANBOOST-stemmen krijgen meer vermogen voor een korte periode, die in de tweede helft van de race in een 5 seconden durend venster kan worden gebruikt. In dit venster wordt de kracht van de Gen2 racewagens tijdelijk verhoogd van 200 kW (272 pk) tot 250 kW (340 pk).

ATTACK MODE

Naast de FANBOOST is er nog een andere manier om het vermogen van 200 kW (272 pk) tijdens de race door de FIA te laten versterken. De ATTACK MODE voegt een ander uniek onderdeel toe aan de Formule E. De coureurs krijgen in de ATTACK MODE gedurende een bepaalde periode een extra vermogen van 25 kW. De duur en hoe vaak de ATTACK MODE moet worden gebruikt, kan van race tot race verschillen.

Hoe kunnen de coureurs de ATTACK MODE activeren?

Om deze modus te activeren, moeten de coureurs een vooraf gedefinieerde activeringszone op de baan volgen, waarvan de positie kort voor de race wordt aangekondigd door de FIA. Bij het rijden door deze zone moet de coureur op een knop op het stuur drukken. Toeschouwers kunnen zien wanneer een coureur gebruikt maakt van de ATTACK MODE dankzij projectie op de Halo (beveiligingssysteem boven het hoofd van de coureur). Deze lichtstrook boven het hoofd van de bestuurder wordt blauw wanneer de coureur gebruik maakt van de ATTACK MODE en is magenta wanneer ook de FANBOOST is geactiveerd.

Technische details: Ontdek het zelf, wat er zo speciaal is aan het Power X-Change accu systeem.